Strava bohatá na vlákninu, ktorá zabraňuje zápche

Sponzorovaný obsah

Prírodná a účinná metóda

Je jedlo liekom?

Niekedy áno. V posledných rokoch sa ukázalo, že to, čo jeme, môže byť účinné pri prevencii alebo zvrátení zdravotných problémov. To isté platí pre chronickú zápchu.

Zápcha je symptóm, nie choroba
Ak chcete nájsť bezpečnú a účinnú dlhodobú úľavu, nemusíte hľadať ďalej, ako sú vaše pikantné police. Stovky potravín a rastlinných vláknitých výrobkov sú k dispozícii na zmiernenie zápchy – samozrejme.

Zápach, ktorej sa dá predchádzať, zápcha diétne vlákniny bohaté na vlákninu vlákninové vlákniny tekutý príjem žalúdok strukoviny výživa obilnín
Môže sa zabrániť zápche

Čo je to vlaknina?

Potravinová vláknina sa vzťahuje na jedlé časti rastlín alebo nestráviteľné uhľohydráty. Vláknina sa nachádza vo všetkých rastlinných potravinách vrátane ovocia, zeleniny, obilnín, orechov, semien a strukovín. Jedna forma Arostu sa nachádza aj v chitíne v mäkkýšoch, ako sú kraby, homáre a drobné morské kraby.

Sú všetky vlákiny rovnaké?

Nie, niektoré vlákna sú rozpustné vo vode a iné nerozpustné. Rozpustné vlákna spomaľujú trávenie a pomáhajú absorbovať výživné látky z potravín. Nerozpustné vlákna pridávajú troskotvornú látku do stolice, čo umožňuje stolici rýchlejšie prechádzať črevami.

Väčšina rastlinných potravín obsahuje nejakú vlákninu. Potraviny s vysokým obsahom rozpustnej vlákniny: sušené fazule, ovos, ovsené otruby, ryžové otruby, jačmeň, citrusové plody, jablká, jahody, hrášok a zemiaky. Potraviny s vysokým obsahom nerozpustnej vlákniny: pšeničné otruby, celé zrná, zrná a kôry mnohých druhov ovocia a zeleniny.

Ktorý typ vlákniny je najlepší na zmiernenie zápchy?

Vstúpte do celozrnného chleba, obilnín a cestovín. Obilné vlákna majú všeobecne bunkové steny, ktoré sú odolné voči tráveniu a zadržiavajú vodu vo vnútri bunkovej štruktúry. Pšeničné otruby môžu byť veľmi účinné ako prírodné preháňadlá. Jedzte tiež veľa čerstvého ovocia, zeleniny a strukovín, ako napríklad fazuľa a šošovica. Vlákna v citrusoch a strukovinách stimulujú rast črevnej flóry hrubého čreva, čo zvyšuje hmotnosť stolice a množstvo baktérií. Stimulujú rast určitých baktérií v hrubom čreve a podporujú zdravý črevný systém.

Denný príjem

Priemerná denná spotreba vlákniny je len niekoľko gramov, čo je potrebné vylepšiť. Ženy by sa mali usilovať o príjem vlákniny 21-25 gramov denne a mužov 30-38 gramov vlákniny. Americká akadémia rodinných lekárov odporúča jesť najmenej 9 porcií (2 hrnčekov) ovocia a zeleniny bohatej na vlákninu denne, vrátane jabĺk, pomarančov, brokolice, bobúľ, hrušiek, hrachu , figy, mrkva a fazuľa.
Horí vám žalúdok? Tieto domáce praktiky pomáhajú.

Zelená stolica: strašidelná, ale mali by ste sa jej báť?

Niektorí ľudia dostanú kŕče žalúdka a nahromadenie plynu, keď zvýšia príjem vlákniny. Preto postupne zmeňte stravu a zvýšte príjem tekutín, aby ste znížili nepohodlie.
Ak plné vlákno a ovocie nepomáhajú
Vyskúšajte potraviny, ktoré obsahujú riasy, otruby a metylcelulózu. Tieto prírodné produkty zvyšujú hmotnosť stolice a majú laxatívny účinok. Pri užívaní týchto produktov nezabudnite piť veľa vody, inak upchajú črevá a spôsobia zápchu. Vlákno potrebuje vodu, aby zametalo hrubé črevo a vyčistilo výkaly z tela.

Kedy môžu vlákna zastaviť zápchu?

Pri diéte bohatej na vlákno to skončí zápchou. Pravdepodobne však majú slabé reakcie na zvýšenú vlákninu z potravy tí, ktorí majú pomalý priebeh alebo abnormality panvového dna. Ak spozorujete náhlu zmenu frekvencie pohybu čriev a akútnu zápchu, povedzte to svojmu lekárovi. Zápcha môže byť spôsobená základným zdravotným problémom.